14.3.2018

Vse pomembne informacije pred Planico 2018

V Železniškem muzeju Slovenskih železnic so danes člani OK Planica predstavili vse podrobnosti organizacije prestižnega dogodka v dolini pod Poncami prihodnji konec tedna.

foto: Bobo

Vstopnice >>

Drago Bahun, predsednik OK Planica

Smučarski skoki oz. poleti so v zadnjih letih zelo popularni, njihova popularnost raste. Trdno sem prepričan, da ima Planica pri tem posebno mesto. Vsak tekmovalec si želi, da bi ravno v Planici dosegel največje uspehe in zato smo letos naredili novo nagrado imenovano »Planica7«. S tem sem trdno prepričan, da bomo dodali še dodatno težo poletom v Planici. Nagrada bo v višini 20.000 švicarskih frankov, dobil jo bo tisti, ki bo zbral največ točk v sedmih tekmovalnih serijah od četrtka do nedelje. To je posebna nagrada, ki jo uvajamo v Planici in bo poleg ostalih dnevnih nagrad tudi specifika same Planice.

Vsem, ki kakorkoli pomagajo Planici, bi se v imenu organizacijskega komiteja rad zahvalil od policije do vojske, občine in prostovoljcev ter vsem ostalim. Planica postaja glavna prireditev v Sloveniji. Zahvalil bi se tudi Nordijskemu centru Planica. Mislim, da objekte vzdržuje zelo skrbno, pripravlja letalnico. Skupaj z NC Planica živi celo leto. Poleg poletov smo preko leta organizirali več prireditev od otroških tekmovanj preko celinskih pokalov do svetovnega pokala v tekih. Planica ni le tridnevni dogodek, ampak živi celo leto. Trdno sem prepričan, da Planica zdaj res postaja resen kandidat za pridobitev nordijskega svetovnega prvenstva leta 2023. Leta 2020 bomo imeli svetovno prvenstvo v poletih, a trdno sem prepričan, da bomo tokrat dobili tudi nordijsko svetovno prvenstvo leta 2023.

Primož Rovšnik, Slovenske železnice

Kot vsako leto, smo se tudi letos odločili za sodelovanje s Planico. V času letošnjih poletov bomo okrepili oz. ojačali redne povezave v smeri Jesenic poleg tega pa bomo pripeljali tudi dodatne vlake. V soboto kar dvakrat iz Črnomlja in Ljubljane, en dodaten vlak bo tudi v nedeljo. Teh vlakov je kar precej, vsi vozni redi se nahajajo tukaj, na naši spletni strani. Poudariti moram, da smo prilagodili tudi cene za tiste, ki bodo v teh dneh potovali do Jesenic. Pripravili smo popust v višini 50% pri povratni vozovnici, otroci stari od 6 do 12 let imajo še dodatni popust in sicer v višini 75%.

Dodal bi še, da bomo na Jesenicah v sodelovanju z organizatorji poskrbeli za avtobusne prevoze za transport do letalnice in nazaj. Vozovnice za vlak in vstopnice za športno prireditev si kupite preden se podate na pot, da ne bo gneče v zadnjih trenutkih. Potovanje z vlakom je v Planico zelo ugodno in udobno. Tisti, ki imajo to izkušnjo, se na vlak ponovno vrnejo. To je potovanje brez nekih obremenitev, brez iskanja parkirnih prostorov in podobno. Nenazadnje se nato v Nordijskem centru v miru lahko spoznate s kulinariko in podobno ter se v miru in varno vrnete domov, hkrati pa se že med potjo lahko spočijete. Vabljeni, da se v Planico odpeljete z vlakom!

Janez Hrovat, župan Kranjske Gore

Občina Kranjska Gora, katere del je tudi Nordijski center Planica, je izredno ponosna na finale svetovnega pokala v poletih, ki je letos na tem nivoju že šesto po vrsti v občini Kranjska Gora. To je kot češnja na torti. Gostili smo že pet tekmovanj nivoja svetovnega pokala od poletnega svetovnega pokala v nordijski kombinaciji preko Zlate Lisice do svetovnega pokala v tekmovanju invalidov, moškega svetovnega pokala v alpskem smučanju in svetovnega pokala v tekih, ki je izpadel izredno dobro. Občina se izredno zaveda promocijske in vsesplošne koristi tega dogodka. Vsem velika hvala pri pomoči in sodelovanju od Smučarske zveze Slovenije do prostovoljcev, OK Planica in NC Planica za izredno dobro sodelovanje z občino. Zahvala tudi sedmi sili, ki izredno korektno poroča o občini Kranjska Gora in o vseh pririditvah. Tudi Turizem Kranjska Gora in občina vneto sodelujeta pri pomoči in pri pripravi parkirišč. S prireditvami začnemo že v četrtek v Ratečah s pozdravom junakov Planice, v soboto bo na trgu pri Športni dvorani Vitranc velik oder. Kranjska Gora živi za ta dogodek. S Planico se zimska sezona v Kranjski Gori tudi več ali manj konča. Planica je slovo od zime tudi za naše gostince in seveda se želimo vsi pokazati v najlepši luči tudi na zadnji vikend svetovnih prireditev.

Franci Petek, direktor Smučarske zveze Slovenije

Vesel sem, da utečena ekipa skrbi za pripravo prireditve. Vse poteka po načrtih, vse je pripravljeno za finale. Vesel sem, da nas čaka lepa Planica. Želim si, da bi Slovenci tradicionalno prišli v velikem številu spodbujati naše letalce. Tudi, ko ne gre vse po najboljših željah, je ta podpora izjemnega pomena in veselim se ponovnega srečanja v Planici.

Jože Ajdišek, logistična služba

Prometna ureditev je že vrsto red nespremenjena. Nekoliko smo spremenili le prioriteto parkiranja v bližini same prireditve v Planici. Tam bodo prvi avtobusi, oni so prioriteta. Tu gledamo na trajnostni razvoj Planice. V tem kontekstu je potrebno ljudi mobilizirati, kar pomeni, da ljudje z bližnjih okoliških krajev pridejo peš. To pomeni, da zagotovimo varno in ustrezno označeno pot. Naš namen je vsako leto solidno poplačan.

Poudaril bi sledeče, tradicionalne posebnosti. V soboto imamo ob največjem obisku organizirano selekcijo na izvozu iz avtoceste, kjer avtobuse in kombije brez nalepk preusmerimo na plato. Tam se vstopnice eventualno lahko dokupijo in vozila se vrnejo na pot proti Planici. Letos imamo v Planici skoraj dokončano krožišče. Obenem v Kranjski Gori postavljamo začasno krožišče pod policijo t. j. na križišču regionalne ceste in Borovške ceste. Križišče je relativno nevarno, zato želimo doseči varnost in hkrati večjo pretočnost.

Projekt "Z vlakom v Planico" ima novost. Letos zagotavljamo odvoz z vseh rednih vlakov od četrtka do nedelje iz Planice in nazaj. Kateri vlaki so to, so označeni tukaj.

Krožni prevozi z avtobusi z Jesenic z vlakov je brezplačen za obiskovalce. Drugi krožni prevoz je iz Kranjske Gore iz več, ustrezno označenih lokacij, za obiskovalce in še ena linija za akreditirano osebje. Krožni avtobusi za obiskovalce začnejo voziti v četrtek ob 7.30 uri, v petek ob 10. uri, v soboto ob 6. uri in v nedeljo ob 6.30 uri. Za novinarje bodo krožni prevozi začeli voziti v četrtek izpred Hotela Kompas v četrtek ob 6.45 uri, v petek ob 10.00 uri, v soboto in nedeljo pa ob 6. uri zjutraj.

V Planici imajo prednost avtobusi. V Planici lahko parkiramo preko 300 avtobusov, če so razmere normalne. Vse ostale avtobuse lahko parkiramo v bližnji okolici. Kapacitete za osebna vozila in kombije je več kot 4500 od Planice do Kranjske Gore.

V zadnjih letih ugotavljamo večjo discipliniranost udeležencev v prometu. Izpostavil bi rad le manjšo discipliniranost in neučakanost pri vstopanju v avtobuse ob povratku iz Planice. Lani smo z ograjami in reditelji kanalizirali ljudi, ko smo določili avtobusne linije. Iz prvega boksa avtobusi ob povratku peljejo samo v Kranjsko Goro, iz drugega peljejo le do krožnega krožišča v Ratečah in se vračajo nazaj, tu so tudi vsi avtobusi za vlak v Planico in iz nje, tretji boks je izključno za akreditirane osebe. Rad bi apeliral na obiskovalce, da je tu potrebno veliko strpnosti. Ko je gneča, se v 20 minutah enostavno ne da prepeljati vseh ljudi iz Planice. Ta naval je včasih komaj še vzdržen. Vse pozivam, da se na športno prireditev pride uživati, naj nekaj časa po zaključku še ostanejo in naj bodo strpni.

Zadnjo stvar, ki jo želim izpostaviti je naše prizadevanje za zmanjšanje pritiska ob vstopu na kontrolirani prostor. Imamo tri območja, kjer se vstopa. Najprej se elektronsko kontrolirajo vstopnice, akreditacije, modre kartice.... Sledi delitvena cona, kjer se ljudi usmerja na ustrezne vhode in tam se opravlja kontrola prtljage. Tu se porabi več časa. Manj časa se porabi, če so ljudje na to pripravljeni, torej če se torbice, nahrbtnike ipd. že predhodno odprejo. Strpnost in potrpežljivost sta ključna, v Planici boste vsi pravočasno.

Marjan Jakše, vodja varnostno-organizacijske službe

"Varnost je najboljša takrat, ko se o njej ne govori nič." A kljub temu bi rad izpostavil nekaj stvari. V Planici so zimske razmere in temu primerno naj se ljudje tudi oblečejo in obujejo. Obiskovalci naj osebnih predmetov ne puščajo brez nadzora, shranijo naj jih primerno varno mesto. Organizator bo zagotovil zadostno število varnostnikov in rediteljev, poleg tega bo tu tudi policija. Zaradi večje informiranosti bomo ob vstopu na prireditveni prostor in športni objekt pripravili opozorilne/obvestilne table, ki opozarjajo na prepoved vnosa prepovedanih predmetov, snovi in drugih predmetov, ki bi s samim ravnanjem povzročile hude telesne poškodbe oz. druge poškodbe, ki so za zdravje in življenje nevarne. Postavili bomo tudi obvestile, informativne table. Te posameznikom narekujejo in jih vodijo do informativnih točk, predvsem do začasno postavljenih objektov, ki so na takšni javni prireditvi potrebni – prva pomoč, toaletni prostori in drugi objekti, ki so v pomoč vsem obiskovalcem.

Obiskovalci bodo preko ozvočenja obveščeni o vseh izrednih in rednih dogodkov tudi v smislu izgub otrok in predmetov, vse v smislu pravočasne rešitve težave. Organizator bo na petih mestih znova postavil t.i. informativne-označevalne table, ki so postavljene 5 metrov visoko, vidne so z vseh strani. Z njih bo razvidno na vse strani kje so tiste točke o pomembnih rečeh. Torej, to pomeni, da bo vsak posameznik v množici znal ugotoviti kje je, prav tako tudi službe, ki so tam pomembne to so reševalne, intervencijske službe. S pomočjo tabel se bomo znali organizirati in pravočasno zagotoviti pomoč. Organizator bo na vseh vhodih organiziral poostren fizični nadzor. Preprečevali bomo vnos prepovedanih predmetov, snovi, tudi alkohola in preprečevali, da bi na prireditveni prostor vstopile vinjene osebe, ki bi povzročile kršenje javnega reda in miru in jim bomo to tudi preprečili.

Tudi letos bo v četrtek dan otrok. Ta dan je prepoved alkohola. Organizator bo posebno pozornost namenil vsem otrokom, jim zagotovil varnost. Otroci so del naše prireditve in smo zelo ponosni, da jih vsako leto gostimo v Planici.

Želja organizatorja je, da se vsi obiskovalci v Planici počutijo varno, prosil pa bi, da se upoštevajo in spoštujejo navodila pristojnih služb.

Andrej Zakrajšek, predstavnik policije

Želimo si varne izvedbe prireditve. Prosili bi, da se uporabi vse možne ponudbe prevoza, da bo sam prihod in odhod potekal čim bolj tekoče. Pomembno je, da se upošteva cestno prometna pravila. Dejstvo je, da je prometna signalizacija lahko spremenjena. Sami šoferji k upoštevanju le teh pripomorejo največ. Vsako leto se na prireditvi pojavi kar nekaj ljudi, ki imajo malo drugačne namene, kot je gledanje poletov. Zato je res pomembno, da se obiskovalci na prireditev pripravijo ustrezno. S seboj naj vzamejo le najnujnejše stvari, bolj vredne stvari naj pustijo doma, tako kot tudi nevarne in prepovedane stvari. Obiskovalci naj na neprimerne dogodke, ki jih opazijo, reagirajo in obvestijo varnostnike oz. policijo. Z ustreznim številom policistov bomo na sami lokaciji, kjer bomo imeli tudi ustrezno označeno pisarno. Če bo kdo potreboval našo pomoč, naj s klicem ne okleva. Upamo, da bo tega čim manj, a če bo, bomo seveda pomagali.

Jelko Gros, vodja tekmovanja

Lani in letos smo naredili enako, a lani je sonce sodelovalo z nami in smo na koncu naredili le še fine nastavitve. Letos narava ni pomagala pri pripravi skakalnice, imamo 5000 kubičnih metrov snega, ki ga moramo izvoziti z letalnice. Na parkiriščih je prav tako ogromno odvečnega snega, okrog 30000 kubičnih metrov odvečnega snega, nova pošiljka pa prihaja že v ponedeljek. Pričakujemo dodatnih 30 cm snega, ki ga bo prav tako potrebno odstraniti. Ljudje naj se zavedajo, da je v Planici zima, stali bodo na snegu, tisti, ki imajo vstopnice za tribune, pa bodo sedeli na tribunah, ki niso ogrevane.

Letalnica je na zaletišču že več ali manj pripravljena. Finiširamo zaletišče. Danes imamo mikro nastavitve. Geometer kontrolira ali je profil zaletišča pravi. Naša želja je, da bo letalnica pred napovedanim sneženjem več ali manj pripravljena, tako da sneg le še odstranimo.

Prvi polet bo opravljen v sredo med deseto in enajsto uro. Kdo bo letel prvi, se bomo odločili po zadnjem treningu predskakalcev, ki zdaj trenirajo v Planici. Vesel sem novega formata tekmovanja, kar zagotavlja napetost do zadnjega poleta v sezoni. Za vsak skok se bo potrebno potruditi, da bo tekmovalec dobil še dodatno nagrado. Format tekmovanja, ki ga imamo v Planici od četrtka do nedelja prinaša tudi to, da finale v Planici še bolj zacementiramo v koledarju FIS. Norvežani pritiskajo s svojo turnejo, mislijo, da so že kar bolj pomembni kot mi. Želijo, da bi se pri njih končala sezona, a to se umiri, ko vidiš, da je v Vikersundu med 5 in 10 tisoč gledalcev, pri nas pa vsi vemo kakšna kulisa ljudi se zbere pod letalnico. Vreme bo prav tako sodelovalo z nami.