18.3.2014

Vse kar morate vedeti pred Planico 2014

V prostorih Železniškega muzeja v Ljubljani je danes potekala novinarska konferenca pred pričetkom finala svetovnega pokala v smučarskih skokih, ki bo konec tedna v Planici. Glavni akterji te prireditve so podali še zadnje napotke pred velikim spektaklom. V dolini pod Poncami je praktično vse pripravljeno na največji slovenski prazniki.

FOTOGALERIJA (foto: Bobo) >>>

[foto: Klemen Zibelnik]

dr. Jurij Žurej, direktor SZS: "Vesel sem da, se znova vidimo v Planici. Na včerajšnji novinarski konferenci v Avstriji smo skupaj z avstrijskimi novinarji ugotavljali, da gre v Planici za eno najbolj tradicionalnih prireditev v svetovnem merilu. Posebej bi se zahvalil članom organizacijskega odbora in vsem delavcem, ki že leta in leta delajo na planiških tekmah. V končni fazi bi se zahvalil našim sponzorjem, ki so razlog, da danes sedimo pred vami. So glavni razlog, da se lahko z našimi športniki veselimo. Letošnja sezona je bila fenomenalna. Iskrena hvala vsem, ki nam to omogočajo."

Jure Žerjav, župan Kranjske Gore: "Dobrodošli v naslednjih dneh v Planici. Letos poteka ob 80. letnici. Stojimo pred lokomotivo, ki je pred 80 leti peljala gledalce v Rateče. V čim večjem številu ste vabljeni, da z vlakom obiščete Planico. Za občino Kranjska Gora Planica pomeni nekaj posebnega. Letos smo se kar razvadili s tekmami svetovnega pokala – Zlata Lisica, ženskih skokov Ljubno, tradicionalni Pokal Vitranc. Planica pa je velik finale zimske sezone pri nas. Glede na trud organizatorjev, mislim, da bo tudi letos prireditev uspela. Obiskovalcem in organizatorjem želim čim lepše vreme. Posebno pa apeliram na obiskovalce, da se zavedajo, da je v Planici še vedno trda zima."

Jože Ajdišek, vodja komisije za promet in vstopnino pri OK Planica: "Pred nami je zahtevna naloga, predvsem zaradi odličnih rezultatov tekmovalcev. Naša pričakovanja in želje so, da obiskovalce čim bolj gladko in neovirano pripeljemo v Planico. Zavezali smo se, da bomo nadaljevali trajnostni projekt, ki ga nadaljujemo. Pred dvema letoma smo pričeli s projektom z Vlakom v Planico, smo lani na takšen način prepeljali 1200 obiskovalcev, letos jih imamo namen prepeljati preko dva tisoč s tremi izrednimi vlaki v soboto in nedeljo. Pozivamo vse, da se tega načina prevoza poslužujejo. Ni zgolj zgodovinsko privlačen, temveč ima tudi druge bonitete, predvsem cenovne in protistresne. Za vse je iz Jesenic organiziran brezplačen avtobusni prevoz do Planice in nazaj. V soboto bo veljal posebni prometni preusmeritveni režim za avtobuse in kombije. Vsi tisti, ki ne bodo v predprodaji kupili kart in s tem pridobili posebne kartone za avtobus, bodo preusmerjeni na plato Karavanke, kjer bodo morali kupiti karte in posebne kartone za avtobus, ki jim omogočajo lažji dostop v samo Planico. V krožnem križišču v Planici se namreč peljejo direktno v Planico, seveda do trenutka, ko bodo proste kapacitete. Za soboto pripravljamo poseben sistem parkiranja za avtobuse, tudi na Ciperniku, ob primernih pogojih lahko v Planici parkiramo do 220 avtobusov. S povečevanjem javnega prevoza razbremenjujemo prometno obremenitev na posameznega obiskovalca prireditve. Zagotavljamo tudi krožni promet za obiskovalce in za vse akreditirane osebe iz Kranjske Gore v Planico in nazaj. Apeliramo na vse obiskovalce naj bodo strpni. Letos se bomo striktno držali tega, da bomo ločevali akreditirano osebje (pred Hotelom Kompas) in obiskovalce (pred Intersportom, nasproti stavbe ASK Kranjska Gora, Borovška 92). Apeliramo na vse ljudi, da iz bližnjih naselji v Planico pridejo peš. To spodbujamo in vsako leto več truda vlagamo v pripravo pešpoti. V sami Planici je na razpolago 30.000 do 35.000 kvadratnih metrov parkirnih površin, kjer bo v petek in nedeljo parkiralo več osebnih vozil, v soboto pa pretežno avtobusov. Ostale parkirne površine pa so od prizorišča oddaljene najmanj 1,2 km do 5 km. Če bo vse normalno lahko na vseh parkiriščih zagotovimo parkiranje do 5000 osebnih vozil in do 320 avtobusov, več kapacitet pa tudi za gledalce v sami Planici nimamo. Letos je zaradi drugega prizorišča tudi kontrolirano območje povsem drugače zasnovano, prav tako vstopanje. Vstopalo se bo na dveh vstopnih točka, na obstoječem mestu (boks št. 2) in z vrha na cesti proti Kavki (boks št. 4). Za službeno osebje pa je možno vstopanje tudi na drugih mestih."

Primož Finžgar [foto: Klemen Zibelnik]

mag. Boštjan Koren, direktor potniškega prometa Slovenskih železnic: "Drugo leto sodelujemo z organizatorji tekem v Planici, o čemer smo se pogovarjali že v preteklosti. Zelo smo zadovoljni, da lahko sodelujemo. Železnica, kot hrbtenica javnega prometa, ima cilj pripeljati potnike varno in brezskrbno na željen cilj. Zadnja lokomotiva, ki je peljala po progi proti Planici stoji ravno za nami. Ovira k bolj množični uporabi železnice na Gorenjske sta enotirni progi Ljubljana – Jesenice in Jesenice – Nova Gorica. Zelo nas veseli, da lahko sodelujemo v tem projektu. V ta namen smo pripravili dva izredna vlaka v soboto in enega v nedeljo. Poleg tega bodo vozili vsi redni vlaki. Vsi potniki, ki imajo vstopnico za tekmo, bodo na omenjeni dan po celotnem območju slovenskih železnic potovali s 50% popustom. Vse vabim, da koristijo slovenske železnice ne le na dan tekmovanja temveč vse leto."

Marjan Jakše, vodja komisije rediteljsko-varnostne službe pri OK Planica: "V Planici so zimske razmere, zato vse opozarjam naj se oblečejo temu primerno. Na prireditvenem prostoru bo organizator poleg policistov zagotovil primerno število rediteljev in varnostnikov. Tako se bodo vsi obiskovalci počutili varno. Na posebnih mestih bo organizator postavil tudi železne ograje ter obiskovalce usmerjal z opozorilnimi in usmerjevalnimi tablami. Na vseh vstopnih točkah bodo opozorilno-obvestilne table, ki bodo posameznike opozarjala na vnos prepovednih predmetov – eksploziv, orožje. Informativne table bodo postavljene na vseh mestih, kjer bodo obiskovalce usmerjale na posamezne začasno postavljene objekte – informacijske postaje, reševalne postaje, kontaktne informacijske točke. Obiskovalce bomo obveščali preko ozvočenja. Tako bomo iskali tudi morebitne izgubljene otroke. Na vseh vstopnih točkah bo s fizičnim pregledom opozarjal ter tudi preprečeval vnos prepovedanih predmetov in snovi ter prevelike količine alkohola. Osebam, ki so vidno pod vplivom alkohola, bo onemogočen vstop. Že vrsto let v Planici pričakujemo vrsto otrok. Ta dan je četrtek. To je tudi dan brez alkohola. Potrudili se bomo, da bodo vsi otroci varno gledali tekmo in varno odšli domov. Želja organizatorja je, da se vsi obiskovalci v Planici počutijo varno ter da uživajo v smučarskih poletih. To bomo zagotovili le z njihovo pomočjo, hkrati pa jih naprošamo, da upoštevajo vsa navodila in opozorila varnostnikov, policije in rediteljev."

Andrej Zakrajšek, predstavnik slovenske policije: "Aktivnosti policije bodo usmerjanje in zagotavljanje varnosti ljudi in premoženja, javnega reda in čim bolj pretočnega prometa tudi na relaciji po Gorenjskem. Vsi skupaj si želimo, da bo ogled prireditve ves čas varen. Obiskovalci naj sami vplivajo na to, da bodo v Planici preživeli lep športni dan. Dejstvo je, da vsi ne pridejo le zaradi športnega dogodka, temveč določeni izkoristijo množico ljudi na relativno majhnem mestu z nameni tatvin. Vse pozivam, da naj nas o tovrstnih ljudeh obiskovalci opozorijo."

Jelko Gros [foto: Klemen Zibelnik]

Jelko Gros, direktor Zavoda za šport RS Planica: "Organizirati trening, manjša tekmovanja ali pa finale svetovnega pokala so različne stvari. S to prireditvijo želimo svetu, tekmovalcem in vsem ostalim dokazati, da je skakalnica zrela za svetovno prvenstvo. Primož Finžgar je našel veliko primernega prostora za gledalce. Želimo imeti velik dogodek. Skupaj z naravo moramo dihati pri pravi skakalnice. Zavedati se moramo, da nam vsak dan lahko pobere nekaj snega. Ujeti moramo čas, da bo varnostna ograja dovolj visoka kakor jo predpisujejo pravila. Trenutno smo še nekoliko nad njo. Velika priložnost tega svetovnega pokala je koriščenje nacionalne kvote. Od leta 1998, ko je Primož Peterka zadnjič zmagal svetovni pokal na tej napravi, in se je skakalnica pod težo snega udrla, so bili prikrajšani za prve izkušnje v svetovnem pokalu. Imamo kvoto 13 skakalcev, zraven bi lahko dodali še kakšnega. Ekipo za pripravo skakalnice smo nekoliko zmanjšali, vendar ne veliko."

Primož Finžgar, generalni sekretar: "Proračun prireditve je primerljiv s prireditvijo na letalnici, in sicer okoli 1.900.000 €. Polovico prihodkov prispevajo sponzorji, ostali del pa pokrivajo TV pravice in vstopnina. Verjamemo, da bomo tudi del z vstopnino, ki je zelo pomemben, dosegli načrt. Za obiskovalce je prostora dovolj, tekmo bodo spremljali na primernem prostoru, da bodo lahko videli vse nastopajoče. Stroški so podobni kot na letalnici. Največje stroške predstavljajo tekmovalci z nagradami ter začasna infrastruktura. V enakem obsegu smo postavili šotore in tribune. Velik del stroškov predstavlja v letošnji sezoni odstranjevanje snega, saj ga je bilo dva metra. Pred nami je trda borba, da bomo dosegli pozitivno ničlo. Zavedati se moramo, da OK Planica sofinancira tudi kandidaturo za svetovno prvenstvo, kar predstavlja kar nekaj stroškov."