20.1.2015

V Planici bomo marca leteli

V Planici bomo marca leteli


Vodilni člani organizacijskega komiteja Planica so na novinarski konferenci predstavili potek priprav na letošnji praznik pod Poncami, ki se bo dogajal od 19. do 22. marca.



″Planica 2015 bo na letalnici,″ je na novinarski konferenci organizacijskega komiteja Planica uvodoma dejal generalni sekretar Primož Finžgar ter nadaljeval: ″Kar nekaj časa smo imeli strah kako bo investicija zaključena, vendar je trenutna situacija takšna, da bo letošnje tekmovanje na letalnici. Verjamem, da bo to velik magnet za gledalce. Pričakujemo lepe razmere, ki bodo omogočile nov svetovni rekord. Tega ni mogoče napovedovati, vendar bodo poleti takšni kot so bili v Planici na stari letalnici bratov Gorišek. Investicija bo v letošnjem letu zaključena, kar nas veseli. Nordijski center bo tako zgrajen, prireditelj pa bo dobil infrastrukturo, ki je potrebna za organizacijo tako velikega dogodka. V času tekmovanja bomo zaradi del prisiljeni izvesti nekatere improvizacije, predvsem na področju prometa. Verjamem, da bomo zagotovili zadostno število parkirnih mest. V preteklih letih je prireditev privabila do 60.000 gledalcev v štirih dneh. Program prireditve je letos podoben kot v preteklih letih, v četrtek je dan namenjen otrokom. Z zavarovalnico Triglav pod Ponce pripeljemo do 5.000 otrok, v petek je na sporedu popoldanska tekma, v soboto ekipna tekma, v nedeljo pa še finale. Preizkus letalnice predvidevamo v sredo. V Kulmu je bilo na preizkusu letalnice skoraj več ljudi kot naslednji dan na kvalifikacijah, tudi v Planici se bomo na sredo še posebno pripravljali. Letošnji proračun prireditve je približno 1.800.000 €, kar je primerljivo s preteklimi leti. Prihodke imamo iz naslova sponzorstva, TV pravic in vstopnine. Na končni finančni rezultat bodo vplivali še številni faktorji, saj je pred nami še veliko dni. Za letošnjo prireditev smo uvedli novost, in sicer predprodajo vstopnic v smislu stimulacije. V predprodaji bodo vstopnice občutno cenejša. Zakaj to? Ker želimo obvladovati prometne tokove in število obiskovalcev v Planici. V preteklih letih so obiskovalci kupili do 70 odstotkov vstopnic na samem prizorišču. To je za nas pomenilo veliko neznanko glede števila obiskovalcev. S to stimulativno ceno pospešiti prodajo in obvladovati število obiskovalcev. Ta konec tedna imamo celinski pokal v skokih in nordijski kombinaciji. V petek so na sporedu uradni treningi ter v soboto in nedeljo tekmi. Imamo težave z izvedbo same nordijske kombinacije, saj v Ratečah za tekaške proge ni snega. Tekaški del bomo izvedli na Pokljuki, kar predstavlja dodatni organizacijski napor. Izpeljali bomo predvsem iz vidika domače tekme in da lahko domači tekmovalci tudi na domačih tekmah dosežejo lepe rezultate.″

″S potekom sezone smo zelo zadovoljni. Poteka tako kot smo jo načrtovali na začetku. Manjši 'kiks', ki ga nismo izpolnili je bila le novoletna turneja, vendar je že šla v pozabo. V programu šole Franceta Prešerna v Kranju imamo kar nekaj deklet in fantov, ki lahko v prihodnosti zasedejo najvišja mesta med svetovno elito. Zgodilo se nam je to, kar pred leti nismo verjeli. Imamo kar čakalnico za vstop v A in B reprezentanco. Vsi niso sposobni nastopiti na letalnici, a lahko nastopajo na svetovnem ali celinskem pokalu. Vsi fanti, ki so v A ekipi, so v Planici zmožni narediti maksimum, saj je Planica vendarle Planica. V Planici je kratek trenutek ugodnih razmer za dosego svetovnega rekorda. Upam, da bodo tokrat na vrsti naši orli. A to ni bistveno, bolj pomembno je izgradnja nordijske centra. Zahvala gre državi, direktorju zavodu za Šport Planica Jelkotu Grosu in ne nazadnje tudi organizacijskem komiteju Planica, ki nam pomagajo pri vseh stvareh. Brez OK Planici tudi tekem celinskega pokala ta konec tedna ne bi uspeli izpeljati. Mislim, da bodo stvari šle še navzgor. Manjka nam še pika na i – zmaga na tekmi svetovnega pokala. Srčno si želim, da bi se za vse podpornike naših skakalcev, ta pika na i zgodila tudi v Planici,″ je dejal predsednik zbora in odbora za skoke in nordijsko kombinacijo in aktivni član organizacijskega komiteja kot član Smučarske zveze Slovenije Ljubo Jasnič.

″V Planici imamo veliko gradbišče, zato bo dostop do Planice težji. Prometna ureditev bo težja. S prodajo kart v predprodaji, bomo pridobili informacijo o dotoku vozil in naših ustreznih rešitev za prihod tekmovalcev, tehničnih služb in tudi gledalcev. Na ta način bomo poskušali z organiziranim sistemom predprodaje kart in organiziranim javnim prevozom ustvariti povezavo teh dveh segmentov. Obiskovalci naj se poslužujejo javnega prevoza. V ta namen nadaljujemo s trajnostno mobilnostjo in spodbujamo organizirane prevoze z avtobusi ter vsako leto bolj priljubljene prevoze z vlaki. Letos bo v soboto pripeljal še en izredni vlak več. Kdor bo prišel z vlakom ima ugodnost brezplačnega prevoza z avtobusom iz Jesenic do Planice in nazaj ter pri vozni karti z vlakom polovično ceno. Cena vstopnice je v predprodaji za približno 25% nižja kot v redni prodaji, kar je lepa stimulacija. Prodaja preko Kompasa se je že pričela, v prihodnjih dneh pa tudi na Eventimu, Petrolu,″ so bile besede Jožeta Ajdiška, vodje komisije za promet in vstopnice.

″Na srečo smo pri gradnji dobili izvajalca Javno razsvetljavo, ki je projekt pripeljal do točke, da lahko tekmo izvedemo kadarkoli. Na današnji dan so betonska dela zaključena. Streha na ogrevalnem objektu že stoji. Gradi se še trenerska tribuna. Tega se prej ni dalo, saj je bilo potrebno najprej zaključiti dela na vrhu letalnice. Trenutno smo v fazi ožičenja in postavitve ograj, potrebno je še nekaj obrtniških del. Vsa dela morajo biti pravočasno narejena, saj je cilj, da naredimo tehnični pregled in homologacijo za celotni objekt ne le na začasnem. Pričeli smo že z umetnim zasneževanjem, katerega želimo imeti po celotnem objektu, saj lahko doživimo spomladansko odjugo. Naravni sneg skopni štirikrat hitreje kot umetni. Lovimo vse mrzle dneve za umetni sneg. Preostale skakalnice smo usposobili, razen 80-metrska skakalnica, ki čaka na umetni sneg, saj smo topove prestavili na letalnico. Manjše skakalnice so naložbe, saj bodo tako lahko mladi skakalci čez deset let nadomestili zdajšnjo generacijo, zaradi česar jim moraš omogočiti skakalnice. Kaj lahko pričakujemo? Če primerjamo s staro letalnico bratov Gorišek, je približno 10 do 12 metrov večja v vseh parametrih. Kaj bo to pokazalo, bomo še videli. Spremenili so se tudi dresi. Bili so povsem oprijeti, sedaj je znova nova kombinacija. Od 230 metrov brez vzgonskega vetra je približno tako kot bi želel nekoga namerno poškodovati. V dobri razmerah se to da poleti, v slabših razmerah, na primer na petkovi popoldanski tekmi, pa je cilj skakati do nekje največ 230 metrov. Hitrost pri pristanku pri vzgonskem vetru je nekje 105 km/h, pri vetru v hrbet pa je hitro tudi do 120 km/h. Upoštevati pa moramo še višino, saj pri vetru v hrbet pristaneš iz višje višine. Moje osebno osebno mnenje je, da vse tehnike niso uspešne na letalnice,″ je dejal vodja tekmovanja Jelko Gros, ter zaključil: ″Svetovni rekord je mogoč″.

Arhiv novic